Säännöt

Haluamme pitää rennon meiningin boxilla, emmekä halua rajoittaa turhia. Säännöt ovat luomassa turvallisuutta, hyvää henkeä, yhteenkuuluvuutta, toimivuutta, siisteyttä, sujuvuutta, helppokäyttöisyyttä ja selkeyttä.

1. Saavu ajoissa

Häiritset valmentajia ja kanssatreenajia myöhästellessäsi. Mikäli kuitenkin myöhästyt, jota sattuu kaikille, kulje huomaamattomasti pukukoppiin ja liity mukaan harjoitukseen.

2. Treenaa maltilla ja luo hyvää yhteishenkeä

Enemmän on usein vain enemmän, eikä nopeuta kehitystä mitenkään. Etene rauhassa painojen kanssa ja mikäli olet epävarma, voit keskustella valmentajan kanssa painojen ja toistojen määrästä. Näytä myös hyvää esimerkkiä vähemmän aikaa treenanneelle ja kannusta aina kaveria. Äläkä milloinkaan tartuta huonoa fiilistäsi muihin.

3. Kunnioita välineitä/salia

Painojen pudottamisen tarkoitus on ehkäistä vaaratilanteita ja vammoja, ei niinkään tehdä nopeampaa aikaa tai machoa fiilistä. Myös tangon hallitulla tiputuksella ja ”heittämisellä” on eronsa. Jos joudut tiputtamaan tangon, tee se hallitusti. Tyhjää tankoa tai kahvakuulia ei saa milloinkaan tiputtaa!

4. Valmentaminen jää valmentajille (opasta/auta uusia jäseniä)

Kannustaminen on aina oikein ja suositeltavaa, mutta tekniikoiden opetus jätetään valmentajille. Kanssatreenaajaa saattaa ärsyttää ohjeet ja lisäksi näin estetään väärän tai väärinymmärretyn tiedon leviäminen. Salietikettiä voi toki opastaa uusille jäsenille.

5. Siivoa jälkesi/pidetään “koti” siistinä

Magnesium on tärkeää, mutta käytäthän sitä järjellä ja kohtuudella. Siivoa myös omat jälkesi, on kyse sitten mankusta, hiestä, verestä tai syljestä. Treenien jälkeen palauta käyttämäsi tavarat niiden omille paikoille.

6. Jätä egosi ulkopuolelle

Varsinkin miehille kohdistettu sääntö. Kaikkea ei saa heti, vaikka kuinka haluaisi. Yleensä liian nopeasti liian suurilla painoilla tehtävät treenit hajoittavat paikat ja keskeyttävät hyvän treeniputken. Jokainen meistä on ollut joskus aloittelija, eikä kukaan ajattele sinusta suuntaan tai toiseen kun teet maltillisesti sinulle sopivilla painoilla treenin. Päinvastoin, tyhmemmän kuvan annat kun luulet itsestäsi liikoja.

7. Kerro jos jokin on vialla

Jos huomaat että vessapaperi on loppu, lamput ovat palaneet tai välineistö on hajalla kerro siitä meille valmentajille ja me korjaamme asian.

8. Ole osa Boxia

Ole vastuuntuntoinen, kunnioittava ja koe ylpeyttä Boxista. Älä kannusta huonoa käyttäytymistä ja muistuta toisia unohtuneista tavaroista, vaatteista tai JUOMAPULLOISTA.

Reebok Crossfit Turku