PARISKABAT LAJI 1 ja 2

PARISKABA LAJI 1

“DB101 DEVIL’S PRESS”

20-2 (20-18-16-…2) OF
DEVIL’S PRESS 15’s/10kg’s
20 BURPEE OVER DB’S BETWEEN ROUNDS

DEVILS PRESSES DIVIDED EQUALLY IN ALL ROUNDS. IN 1ST ROUND
ATHLETE A DOES 10 REPS, THEN ATHLETE B DOES 10 REPS. BURPEES CAN BE DIVIDED ANYHOW.

CAP: 20 MINUTES.

LAJI 2

“KAREN”

Athlete  A.

150 Wallball 20/14

Athlete B.

150 Wallball 20/14

Cap. 16min

 

 

Laji 1. liikestandardit

Devils press

Liike alkaa seisaaltaan (ensimmäisessä toistossa käsipainot maassa). Tehdään käsipaino burpee, jossa ala-asennossa rintalasta koskettaa lattiaa käsipainojen välissä samanaikaisesti myös reiden koskettavat maata. Tämän jälkeen painot nostetaan suorille käsille valitsemallaan tavalla. Voit suorittaa liikkeen clean & jerk tyyliin, jossa painot käyvät olkapäiden kautta ja työnnetään sen jälkeen pään yläpuolelle. Voit myös tehdä ns. ground to overhead tyylillä, jossa käsipainot tempaistaan yhdellä liikkeellä maasta pään yläpuolelle. Molemmissa liikkeissä loppuasennossa käsipainot ovat pään yläpuolella, tasapainoalueella, kädet, jalat ja lantio ojennettuina. Jalkojen on oltava myös olkapäiden leveydellä tai kapeammalla loppuasennossa.

 

Burpee

Rintalasta koskettaa maata ala-asennossa samanaikaisesti reisien kanssa. Liikkeen päättää hyppy molempien käsipainojen yli sivuttain. Käsipainot voivat olla yhdessä, jolloin hyppääminen on helpompaa, kuitenkin niin että ne ovat rinnakkain.

Laji 1. liikestandardit

Wallball

Liike alkaa seisaaltaan. Ensimmäisen toiston voi ottaa suoraan kyykkyyn. Lantion taitekohdan on ala-asennossa käytävä alempana kuin polven yläosan. Pallon tulee koskettaa seinää viivan yläpuolella (miehillä musta viiva, naisilla punainen). Pallon tippuessa maahan pallon vauhti täytyy kuolettaa ennen sen nostoa uudelleen

Reebok CrossFit Turku